En liten uppdatering

Tänkte att det kanske kunde vara lägligt med en statusrapport om allt. Som ni såg i förra inlägget så väntar jag och min sambo smått till sommaren! På söndag är vi halvvägs in i graviditetn (v.20) och jag mår än så länge väldigt bra. Jag ligger på stadiga 73 kilo och mitt BMI ligger på 25,6 och har gjort sedan ett par veckor tillbaka. Totalt har jag minskat med 47,1 kilo! Har alltså inte gått upp någonting ännu fastän jag varken tränar eller tänker något vidare på vad jag stoppar i mig. Aptiten är betydligt större nu och jag äter oftare (men inte mer) och jag har så kallade cravings efter salt. Saltgurka, saltlakrits, knäcke med smör och rökt skinka etc.
 
Det känns fantastiskt att vi ska bli föräldrar i slutet av juli. Det känns overkligt på samma gång. Vi hade inte planerat detta då vi sagt att vi skulle vänta tills ett år efter min operation. Nu blev jag gravid åtta månader efter det att jag opererade mig. Inte helt optimalt kanske men jag mår bra i alla fall :) Är lite nojig över ett-årskontrollen i april. Får helt enkelt ringa dit när jag får min kallelse och säga som det är. Förhoppningsvis får jag inte allt för mycket skäll. För mig kommer det i vilket fall som helst att vara det bästa som hänt mig efter operationen. Att få bli gravid var ju en av de största anledningarna till varför jag valde att operera mig och i sommar får jag hålla i mitt och J:s kärleksbarn! På tisdag ska vi kolla vad det är för något som gömmer sig där inne. Är det en flicka eller en pojke? ♥ 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0