En omedveten besvikelse

Jag har i några veckor haft en molande värk runt livmodern, som en mensvärk utan mens. Jag har haft ömmande bröst och jag har varit sugen på att äta hela tiden. Allt detta började få mig att tro att jag var gravid. Vi har inte försökt att bli gravida då läkaren sagt att vi bör avvakta det första året efter operationen. Men allt kan ju hända trots preventivmedel. Så idag gick jag till apoteket och köpte ett graviditetstest för att slippa gå runt och tänka på om jag är gravid eller inte. Jag tog testet nyss och det visade negativt. Ingen bebis. Jag är givetvis lättad för jag vill inte gå emot läkarens rekommendationer. Däremot kan jag inte låta bli att känna en lätt besvikelse. Någonting inom mig hoppades. Någonting inom mig önskade att jag var gravid ändå. Barn är ju en av de stora anledningarna till att jag valde att operera mig. Men nu var det alltså ingenting. Så nu är det bara å fortsätta med livet som innan och hoppas att ett-årsdagen snart kommer så att vi också får börja vår resa mot en större familj.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0