Ännu en milstolpe

Idag visade min viktapp det härliga ordet "övervikt" istället för "fetma". Känns fantastiskt att ha kommit så här långt på en relativt kort tid. Jag har tappat över 35 kilo, jag har bara cirka 15 kilo kvar att gå ner. Jag minns dagarna precis efter operationen. Intalade mig själv att det skulle ta evigheter att gå ner i vikt. Att jag är glad om jag går ner något kilo i månaden - att det får ta tid. Nu står jag här, 35 kilo lättare och de där sista 15 kilona känns inte så omöjliga att tappa ändå. Det känns realistiskt. Nu har jag förvisso inte haft någon direkt platå ännu och den kommer väl när jag minst anar det. Men 15 kilo ner känns inte omöjligt. Jag är så tacksam!
 
På lördag ska jag och sambon åka till Ullared, sist jag var där var i början på juni. För 12 kilo sedan. Då hittade jag ett par byxor jag nästan kunde knäppa. Bara någon centimeter saknades. Nu hoppas jag att dessa byxor finns kvar och att jag denna gång kan ha dem. Det skulle kännas så coolt! :) Nu ligger vikten på 84,6 kilo och nu väger jag officiellt mindre än vad min sambo gör ;) äntligen!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0