En första platå?

Det verkar som att min viktminskning börjar sakta av en aning nu. Från att ha tappat runt 1,5 kilo i veckan/varannan vecka, till att minska cirka 1 kilo var 15:e dag. Vågen tickar förvisso fortfarande neråt och det känns bra. Det känns också bra att kroppen får vila lite och hänga med i svängarna. Jag hoppas bara innerligt att vikten inte börjar öka. Då skulle jag nog få panik.
 
Därför känner jag mig nu lite kluven. I förrgår var jag på Friskis&Svettis och skaffade ett gymkort för tre månader. Det är nu meningen att jag tillsammans med min sambo ska börjar styrke- och konditionsträna 2-3 gånger i veckan. Dels för att min kropp behöver det och dels för att jag behöver endorfinerna! Däremot är jag inte säker på att jag är redo rent psykiskt. Jag vet att vågen förmodligen kommer att gå upp om jag börjar lägga på mig lite muskler och jag vet ärligt talat inte hur jag kommer ställa mig till det när jag ser det på vågen. Förmodligen bör jag låta bli vågen i tre månader nu under tiden som jag kommer igång med träningen och får inte det som rutin, men det kommer bli svårt. Vi får helt enkelt hoppas att jag inte får panik över det när jag väl står där. Utöver det känns det riktigt peppande att ha skaffat gymkort - jag är taggad!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0